Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Az örömteli élet titkos összetevői

Mi növeli hatékonyságunkat? Mi segíti, hogy álmainkat megvalósítsuk? Mi az a ,,bizonyos plusz”, amitől jobban mennek a dolgok? Lássunk néhány tippet az önmagunkkal és másokkal való harmonikus kapcsolathoz, az örömteli élethez. 

1. Tudatosság  a kapcsolatainkban

Nagyon fontos, milyen minőségűek társas kapcsolataink. Figyeljük meg, ki, milyen hatással van ránk. Milyen érzelmeket, gondolatokat vált ki belőlünk az illető? Inspirál? Jókedvre derít? Erővel tölt fel, ha vele vagyunk? Vagy bűntudatot ébreszt bennünk? Eláraszt a bajaival? Leszívja energiáinkat? Vegyük észre, ha mások kihasználnak vagy méltatlanul bánnak velünk – és azt is, ha mi tesszük ezt mással! Tudatosítsuk azt is, ha a másik ember jó hatással van ránk, szeret bennünket, bízik bennünk, értékel. Ő a fejlődésünket segíti elő.

Ismerjük fel a mérgező kapcsolatokat és szálljunk ki!

Nem vagyunk kötelesek cipelni az energiarabló vagy szavakkal, kontrollal, tettekkel bántalmazó kapcsolatokat. Jogunk van nemet mondani.


2. Önismeret és elfogadás

Van, akivel könnyen kijövünk, és van, akivel nagyon nehezen. Távol áll tőlünk stílusa, személyisége. Mindenkitől lehet azonban tanulni. Legyünk toleránsak. Járjunk nyitott szemmel és füllel. Mindenki üzen nekünk valamit. Ha elfogadjuk a különbözőségeket, bosszankodás helyett tanulhatunk másoktól, felismerve a sokszínűség előnyeit! 

Mi van a különbözőségek mögött? Jelentkezz videókurzusunkra  és felfedjük a titkokat!


3. Kommunikációs kompetenciák

A kommunikációs kompetenciák tárháza igen gazdag. A jó magyarázat, a sztorizás éppúgy beletartozik, mint az értő figyelem. A kommunikáció az egészséges kapcsolatok egyik kulcsa. Ez teszi lehetővé az érdekérvényesítést, a szükségletek kifejezését és a kapcsolatok kialakítását, mélyítését. A kommunikáció eszköz az önkifejezésre (tolmácsolom, ki vagyok én) és a kapcsolat alakítására (hogyan viszonyulok hozzád és a világhoz). A kommunikáció nem csak beszéd, annál sokkal több! Minél több figyelmet adsz másoknak, annál jobban értékelnek majd.


4. Pozitív fókusz

A szófordulatok és a stílus elárulja, mire figyelünk igazán. Sokat panaszkodunk? A fókusz a bajokon van? Gyakran elárasztunk másokat a problémáinkkal? Esetleg épp az ellenkezője igaz ránk? A szép és jó dolgokról mesélünk? Észrevesszük, miben jó a másik és megdicsérjük, bátorítjuk, támogatjuk? A pozitív fókusz visszahat a gondolkodásunkra. A pozitív érzelmek hatására a hormontermelés is megváltozik. Erősödik az immunrendszerünk. 

Amire koncentrálunk, agyunk azt tekinti realitásnak.


5. Asszertív érdekérvényesítés

Az énerő előfeltétele, hogy képesek legyünk belső és külső erőforrásaink mozgósítására. Ehhez fel kell ismernünk valódi szükségleteinket és azokat asszertív formában tolmácsolnunk kell környezetünk felé. Az asszertivitás azt jelenti, hogy tiszteletben tartom a másik ember és a saját magam igényeit is, mint például a pihenés, a kikapcsolódás, a rend, a biztonság, az intimitás iránti igény.

Ez azért fontos, mert azok, akik mindig csak mások igényeinek kielégítésén buzgólkodnak, kimerülnek, hiszen önmagukat túlságosan háttérbe helyezik. Emiatt hosszú távon komoly belső feszültséget élnek meg. Te is ismered ezt az érzést? A DISC szerinti Zöldekre ez fokozottan igaz.

Szeretnéd tudni, hogy értjük azt, hogy Zöldek?  Jelentkezz videókurzusunkra  és megérted! 


Mondd el gondolataidat...

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük